WW - Rapporter från enskild vandring nr 2

27.05.2020 10:00
Rapport från Roland
Blivande WW-aren (runt 2080) James ledde vandring på lite mer okända stigar i Älvsjöskogen. Många stigningar och böjningar kompenserade vandringens ngt kortare längd.   Vissa ornitologiska studier gjordes.    4 km
 

 
 
Rapport från Per
 
Första vandring gjord 2015-05-06 Hornstull till Hornstull, dvs Årstaviken runt. 
Jag gjorde den modifierad, och startade och slutade vid Årstabroarnas södra fäste. 
Tyvärr inga bilder, men tur är kanske det, för det var årets första vandring med kortbyxor. 
Det var varmt och fint väder, många solbadade på bryggor och stränder, de riktigt modiga tog sig ett dopp. 
Lunch intogs på hemtrevliga restaurang Hildeberg. 
Sträckan är ca 7,5 km. 
//Per
 
 
Rapport från Sven-Olov
 
Onsdag den 27:e behövde min lilla gräsmatta klippas och en del annat blev åtgärdat.
Veckans promenad avverkades i måndags ensam och jag gick runt vårt nya industriområde på andra sidan motorvägen.
Det finns en promenadväg som man kan fortsätta till Brandbergen och Tyresta.
Nu vände jag om och passerade på trottoarerna vid alla nya industribyggnader varav många bilförsäljare.
Eleganta glaspalats med många bilar och en ensam försäljare.
Bifogar bild på min Runkeeper-karta med sträcka och tid, det blev rätt bra tempo i enskild vandring.
//Sven-Olov